Saturday 16 February 2013

Valentines Day

På torsdag var Valentines day, Arne og meg pleier som regel ikke å gjøre noe spesielt ved den anledning,  men det er koselig å gjøre noe utenom det vanlige. Så etter vanlige rutiner som å ha skole frem til kl 16 tok vi å spiste ute på Frati. En helt fantastisk restaurant. Maten har alltid vært utsøkt og smaker vidunderlig hver eneste gang, og servicen er ikke til å klage på. Vi spiste forrett og hovedrett siden vi hadde ostekake som jeg hadde bakt hjemme til senere. 

Som nyblogger (igjen) tok jeg bildet av all maten. Flaut? Absolutt, men jeg er så utrolig glad i mat at det er det jeg kommer til å blogge mest om uten tvil. Så her er det:
Til forrett hadde Arne Carpaccio, mens jeg.. 
Hvitløk og chili dampende blåskjell!
Til hovedrett:
 
Arne: Plankestek av indrefilet av okse med grønnsaker,
duchessepoteter, bearnaise og peppersaus 
Meg: Stekt breiflabb med kreps, reker, hvitvinsaus og risotto.










Deretter dro vi på kino og så på Beautiful Creatures. Jeg likte filmen veldig godt, mens Arne syntes den hadde noen festlige øyeblikk, men resten, I quote "Booooring...". Figures. Men det var ikke en fantastisk film, men jeg likte den fordeom. Det var ikke den første filmen jeg hadde valgt, men det var den som passet best med tiden i forhold til restauranten. Slenger med et bildet her:



Deretter drog vi hjem og spiste ostekaken jeg hadde laget dagen før. Den er kjempegod! Oppskrift kommer senere.
Dark Chocolate Cheesecake

No comments:

Post a Comment