Friday 25 January 2013

Film: Les Miserable


Forrige uke så jeg filmen Les Miserable, den var veldig bra (fordi jeg er så glad i musikaler), men syntes den også var veldig langtekkelig. For de av dere som ikke vet hva filmen handler om så er det om den vanskelige perioden Frankrike var under på 1700-tallet, grunnen til den franske revolusjonen. Folk hadde det helt forferdelig og politikerne gjorde ikke noe med det. Folket måtte slåss for å vise hvordan de hadde det.



En utrolig rørende film om elendighet, kjærlighet, krig og mot. En film jeg gjerne ser igjen (må bare sette av litt mer tid), en film som fikk meg til å begynne å gråte over de vakre meningsfylte sangene. Jeg lastet ned den originale novellen som ble skrevet av Victor Hugo på 1800-tallet en gang, tipper det er ganske tungt å lese, men så det så det.

Her har dere traileren hvert fall:





No comments:

Post a Comment